menu

Střední škola České Velenice v projektu Paměti národa

                Už několik let vyhledávají čeští studenti pamětníky a natáčí s nimi rozhovory. Pochopitelně, čím starší je pamětník, tím více toho zažil – nejzajímavější jsou tedy ti již skoro staletí pamětníci, kteří si dobře pamatují ještě i na světovou vojnu. Jednoho takového nalezli i naši studenti třetího ročníku maturitního studia  a natočili s ním skoro čtyřicetiminutový rozhovor. Tímto pamětníkem, lépe řečeno pamětnicí, je paní Marie Kováčová rozená Opelková z Rapšachu, babička našeho studenta Martina Hubálovského. Paní Kováčová naštěstí s podobným natáčením souhlasila, protože právě i to je v našem případě maximálně důležité; mnoho z oslovených totiž rozhovor studentům nakonec nedá. Ne každý starý člověk si totiž pustí cizí osoby do bytu… A Martin, naštěstí pro nás, takovou cizí osobou nebyl.

Martin Hubálovský jako jeden ze členů týmu vše potřebné domluvil, připravil vhodné otázky, zařídil, zmanažeroval… Jeník, tedy správně Jan Pavel Kratochvíl, pak s pamětnicí rozmlouval. Rozhovor navíc koordinovala paní Martina Nováková, manažerka projektu Paměti národa.

                Dodávám, že z podobných akcí mám jako zdejší učitel dějepisu velkou radost. My jsme totiž střední odborná škola s minimální výukou dějepisu, zato s důrazem na odbornost, a nikoli gymnázium. Přesto i naši studenti dokáží to, co gymnazisté. I když z původního týmu šesti lidí zbylo torzo, nakonec jsme to zvládli! A nemylte se, to že rozhovor s babičkou natáčel i jeden z jejích vnuků, to přece vůbec neznamená, že to bylo snadné.

                Na přiložených fotografiích jsou kluci jednak ve studiu Českého rozhlasu v Českých Budějovicích, kde byl jejich materiál 21. září mistry zvuku a dramaturgy odborně prostříhán a profesionálně nazvučen, tak i na slavnostním večeru v Kaplici, který se následně proběhl 31. října. Tady byl pak jejich příspěvek spolu s dalšími šesti odprezentován a oceněn.

Chcete udělit souhlas s využíváním sledovacích cookies?
Další informace

Přijmout Odmítnout